تاریخ عرضه آیفون ۱۴ چه زمانی خواهد بود؟

بازدید: 638 بازدید

شرکت پر سر و صدای اپل در هر سال تنها یک سری از گوشی‌های محبوب و دوست‌داشتی آیفون را به بازار عرضه می‌کند .و حال که سری ۱۳ درحال فروش در بازارهای جهانی است. ممکن است برایتان سوال باشد که آیفون ۱۴ چهخ زمان و یا اینکه ایفون ۱۴ کی رونمایی میشود ؟

آیفون ۱۴ چه زمانی رو نمایی میشه ؟

در پاسخ به این سوال که ایفون ۱۴ چه زمانی به بازار میاد می‌توان با قطعیت پاسخ داد که زودتر از پاییز ۱۴۰۱ نباید منتظر سری ۱۴ باشید و نمی‌توان تاریخ مشخصی برای آن تعیین کرد، اگر هم دقیقاً می‌خواهید بدانید آیفون ۱۴ کی میاد احتمال داده می‌شود که در سپتامبر ۲۰۲۲( اوایل مهر ۱۴۰۰) خبرهای این سری در بازار پر می‌شود و بعد از آن نیز راهی بازار می‌شوند در نتیجه برای ایفون ۱۴ تاریخ عرضه حدودی ۱۵ الی ۲۵ سپتامبر مصادف با ۲۴ شهریور الی ۳ مهر ۱۴۰۱ را می‌توان حدس زد.

برای طرفداران نسخه پرو مکس که می‌خواهند بدانند ایفون ۱۴ پرو مکس کی میاد نیز باید گفت این نسخه به همراه سه مدل دیگر و در همان تاریخ ذکر شده، راهی بازار خواهد شد.

تیزر ایفون ۱۴ که به صورت غیر رسمی منتشر شده، بیان‌گر این است که در سری جدید خبری از آیفون مینی نخواهد بود و جای آن را نسخه جدیدی به نام مکس تحت عنوان iPhone 14 Max خواهد گرفت و احتمالاً دلیل این تصمیم عدم استقبال جهانی از سایز کوچک آیفون‌های Mini بوده‌ است. تصاویر آیفون ۱۴ نشان می‌دهد که این خانواده باز هم چهار نفری بوده و شامل نسخه معمولی، نسخه پرو، نسخه پرو مکس و در نهایت نسخه جدید مکس خواهد بود.

پردازنده بسیار قوی در آیفون ۱۴ pro max

اگر به پردازنده نسل‌های مختلف آیفون توجه کرده باشید، متوجه ارتقاء نسل به نسل آن شده‌اید. با توجه به اینکه در نسل سیزدهم از پردازنده A15 Bionic استفاده شده، در آیفون ۱۴ پرو مکس و سایر مدل‌های آن از A16 Bionic استفاده خواهد شد. در حال حاضر اطلاعات دقیقی از پردازنده و قدرت آن در دسترس نیست اما با توجه به نسل‌های پیشین، این پردازنده از قدرت بسیار بیشتری برخوردار بوده و توانایی اجرای تمامی برنامه‌ها را دارا خواهد بود.

حافظه داخلی و رم پرومکس ایفون ۱۴

در رابطه با حافظه و رم دوگانگی زیادی بین افراد دیده شده و گفته‌های متفاوتی در این میان وجود دارد. برخی معتقدند حافظه داخلی بین ۵۱۲ گیگابایت تا ۱ ترابایت خواهد بود اما عده‌ای دیگر معتقدند تا این میزان تا ۲ گیگابایت خواهد بود. رم برای اجرای هر چه سریع‌تر و روان‌تر برنامه‌ها نیز بسیار مهم بوده و احتمالاً ۶ یا ۸ گیگابایت باشد. در هر دو صورت عملکرد آیفون ۱۴ پرو مکس بسیار عالی بوده و رضایتتان را جلب خواهد کرد.

دوربین حرفه‌ای iphone 14 Promax

در رابطه با دوربین صحبت زیادی در میان نبوده و تنها برخی معتقدند اپل به جای استفاده از سه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی، از دوربین‌های ۴۸ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. در صورت تحقق این امر، رقبا با سختی زیادی جهت از میان به در کردن آیفون ۱۴ پرو مکس مواجه خواهند شد! البته که آیفون در زمینه دوربین همیشه حرف اول را زده و هیچ برندی قادر به مقابله با آن نیست.

تغییرات آیفون ۱۴

سوال بعدی که ممکن است برای شما به عنوان یکی از طرفداران گوشی‌های آیفون پیش بیاید این است که آیفون ۱۴ چگونه خواهد بود و یا اینکه تغییرات ایفون ۱۴ بیشتر به کدام بخش مربوط است؟ از آنجائیکه آیفون چندین سال است که یک روال ثابت را طی کرده، کاملاً قابل پیش‌بینی است که سری ۱۴ از جدیدترین تراشه اپل یعنی Apple A16 Bionic استفاده خواهد کرد و به احتمال زیاد تراشه فرآیند ساخت ۴ نانومتری خواهد داشت، بعید است که تغییرات ظاهری در سری ۱۴ چشمگیر باشد، اما نرم‌افزار و اکوسیستم تغییرات خوبی به همراه خواهند داشت و ios16 همراه با تم ایفون ۱۴ امکانات به‌روزی خواهد داشت.

البته رندرهای لو رفته نشان می‌دهد که سری جدید با ماژول دوربین متفاوتی معرفی می‌شوند و ممکن است برآمدگی مربوط به دوربین حذف شود و طراحی مطابق با تصویر بالا باشد. نظر شما در مورد این مدل طراحی چیست؟ به نظر شما حذف ماژول دوربین مشهور اپل چقدر می‌تواند هوشمندانه باشد؟

مطالعه بیشتر