هک کلش آف کلنز در طول سال‌‌ها

بازدید: 930 بازدید

سوپرسل یکی از معدود توسعه‌دهندگانی است که بازی‌هایش را به طرز عجیبی غیرقابل نفوذ می‌سازد و عملا هک کردن عناوین سوپرسل، ماموریتی غیرممکن است. اما این موضوع به آن معنا نیست که کسی نتواند از پس هک کردن بازی‌های سوپرسل بربیاید.

اما در طول سال‌های گذشته، کلش آف کلنز بارها توسط افرادی ناشناس هک شده که این موضوع سبب اتفاقات و مشکلات بسیاری برای کاربران کلش آف کلنز شده است. اگر طرفدار بازی‌های سوپرسل و به ویژه کلش آف کلنز هستید، در این مطلب همراه ما باشید تا باهم سری به دنیای غیرممکن‌های موبایلی بزنیم و یکی از عجیب‌ترین رویدادهای تاریخ بازی‌های موبایلی را بررسی کنیم.

نیروهای بی‌نهایت

هک کلش آف کلنز در طول سال‌‌ها

همانطور که قبل‌تر گفتیم، کلش آف کلنز تقریبا غیرقابل هک کردن است. هرچند که در سطح اینترنت، عناوین مشابه و یا الگوبرداری شده‌ای از کلش آف کلنز وجود دارند که قابلیت‌های بسیاری را به شما می‌دهند. اما این عناوین، معمولا دیتای خود را روی سرورهای ثانویه و شخصی اجرا می‌کنند و هیچ تاثیری روی بازی اصلی کلش آف کلنز ندارند. اما به هرحال، اگر کسی تصمیم به هک کردن کلش آف کلنز بگیرد، اول از همه باید سرورهای اصلی سوپرسل را هک کند و همین موضوع؛ سندی قاطع برای غیرقابل هک شدن بازی است. اما گاهی از اوقات، استثناهایی هم وجود دارد.

آگوست سال ۲۰۱۵ بود که بازیکنی با نام کاربری OBIDKHAN توانست با نفوذ به سرورهای اصلی بازی، به قابلیت‌هایی دسترسی پیدا کند که نه تنها گیم‌پلی کلش آف کلنز را از حالت تعادل خارج کرده بودند؛ بلکه دردسرهای بسیاری برای دیگر بازیکنان نیز درست کرده بود. طبق گزارشات، یکی از اصلی‌ترین دردسرهای بازیکنان؛ مورد حمله قرار گرفتن با استفاده از هزاران عدد از یک نیرو به ویژه جاینت بود! این قابلیت به OBIDKHAN کمک می‌کرد تا بدون هیچ دردسری، با داشتن منبعی بی‌نهایت از نیروها؛ به هرکسی که دلش می‌خواست حمله کند و هیچ بازیکنی نمی‌توانست درمقابل او مقاومت کند. نهایتا سوپرسل پس از دریافت گزارشات متعددی مبنی بر هک شدن بازی، OBIDKHAN را از بازی بن کرد و دیگر هیچ‌خبری از او نشد. از طرفی با گذشت سال‌ها، هیچ‌کسی متوجه نشد که او چگونه موفق به هک کردن بازی شده بود و احتمالا کسی هم نخواهد فهمید.

ماجرای عجیب‌ترین مپ‌ بازی

هک کلش آف کلنز در طول سال‌‌ها

در نوامبر سال ۲۰۱۵ بود که یکی از عجیب‌ترین مپ‌های کلش آف کلنز توسط بازیکنان پیدا شد و مشخص بود که این مپ، مپی عادی و معمولی نیست. این مپ متعلق به بازیکنی به نام Arl بود و برخی از چیز‌های آن، اصلا با عقل جور در نمی‌آمدند. یکی از عجیب‌ترین مشکلات این مپ، وجود موانعی بود که اساسا نباید دردسترس بازیکنان معمولی قرار می‌گرفت. موانعی که ما آن‌ها در بخش کمپین بازی و قسمت گابلین‌ها ‌دیده بودیم و حالا به مپ دهکده اصلی بازی راه پیدا کرده بودند.

یکی دیگر از المان‌های عجیب این مپ، عدم وجود کلن کستل در آن در بود و اگر شما به پروفایل Arl نگاهی می‌انداختید، متوجه می‌شدید که او رهبر کلنی به نام The RevengeClan نیز بوده بنابراین عدم وجود هیچ‌گونه کلن کستلی در این مپ، عملا موضوعی پیچیده بود. ایراد دیگر این مپ، مربوط به ساختمان‌های آن می‌شد! در این مپ هیچ‌گونه کمپی برای نگهداری سربازان وجود نداشت و از طرفی، لول ساختمان‌های دفاعی و تعداد دیوارهای آن، بیشتر از آن‌چیزی بود که یک بازیکن عادی می‌توانست داشته باشد. درنهایت چند روز بعد از انتشار این خبر، سوپرسل دست به کار شد و ایرادات این مپ را کاملا برطرف کرد. اما اینکه چگونه چنین اتفاقی رخ داده بود، برای همیشه در قالب یک سوال باقی ماند.

ارورهای بی‌دلیل

هک کلش آف کلنز در طول سال‌‌ها

سال ۲۰۱۴ بود که بسیاری از کاربران کلش آف کلنز شروع به گزارش‌هایی مبنی بر ارورهای بی‌دلیل در بازی کردند. تعداد گزارش‌ها در آن زمان، واقعا زیاد بود و بنظر می‌رسید که سوپرسل با مشکل بزرگی رو به رو شده است. ماجرا از این قرار بود که هر موقع شما تصمیم به حمله به بازیکن دیگری می‌گرفتید، به محض رهاسازی نیروهایتان، بازی گلیچ می‌کرد و شما را بدون هیچ دلیلی از بازی بیرون می‌انداخت. شایعات ارورهای بی‌دلیل، هرگز توسط سوپرسل تایید نشدند. اما این موضوع زمانی مهم می‌شد، که بسیاری از بازیکنان حرفه‌ای کلش آف کلنز تروفی‌های خودشان را از دست می‌دادند و عملا حمله کردن به کسی، غیرممکن شده بود.

ماجرای این ارور‌های، چیزی نبود که بتوان به همین سادگی از آن عبور کرد و ماجرا بسیار پیچیده‌تر از آن‌چیزی بود که سوپرسل فکرش را می‌کرد. برای بررسی این موضوع باید به سال ۲۰۱۴ بازگردیم! دربین تمامی بازیکنان آن دوره کلش آف کلنز، بازیکنان حرفه‌ای و کسانی که در لیدربورد بازی بودند، بیش از دیگر کاربران با این ارورها رو به رو می‌شدند. از طرفی در آن زمان الگوریتم حمله به دیگر بازیکنان در تروفی‌ و لیگ‌های بالاتر، متفاوت‌تر از الان بود و کاربرانی که در لیدربورد بودند، معمولا به یک دیگر حمله می‌کردند. با تمام این توضیحات، بنظر می‌رسید که یکی از همین بازیکنان لیدربورد، سیستم الگوریتم بازی را هک کرده بود و وقتی بازیکنی به کسی حمله می‌کرد؛ تروفی‌های زیادی از دست می‌داد. چند روز بعد از این اتفاق، سوپرسل دست به کار شد و مشکل را حل کرد. اما اینکه چه کسی و به چه دلیل بازی را هک کرده بود، هرگز مشخص نشد.

ادغام چندین ساختمان

هک کلش آف کلنز در طول سال‌‌ها

کلش آف کلنز یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های موبایلی است و دیدن باگ‌های عجیب و غریب در آن، امری کاملا طبیعی است. باگ‌هایی مانند ناپدیدن شدن بی‌دلیل سربازانتان و یا ادغام چندین ساختمان با یکدیگر، مواردی کاملا عادی بوده که معمولا چندان اذیت کننده نیستند و سوپرسل نیز تلاش بسیاری برای رفع باگ‌های بازی می‌کند. اما یکی از عجیب‌ترین اتفاقات تاریخ کلش آف کلنز، ادغام چندین ساختمان دفاعی با یکدیگر بود. در نوامبر سال ۲۰۲۰ یوتیوبری به نام Clash With Cory ویدیویی را آپلود کرد که در نگاه اول، یک حمله کاملا معمولی بود و عادی بنظر می‌رسید. اما وقتی به مپ بازی نگاه می‌کردیم، موضوع کمی عجیب می‌شد.

وقتی Cory تصمیم به حمله به این مپ می‌گیرد، ساختمانی عجیب نظرش را جلب می‌کند. ساختمان در نگاه اول، اصلا شبیه‌ چیزی نبود که ما پیش‌تر آن را دیده بوده باشیم. ساختمان ترکیبی از چندین تسلا و اینفرنو تاور بود که همگی روی یک نقطه قرار گرفته بودند و با یکدیگر ادغام شده بودند. موضوع عجیب‌تر این بود که وقتی به پروفایل بازیکن نگاهی می‌انداختیم، اسم او با نام Hacker is Back ثبت شده بود و همین موضوع؛ ماجرا را کمی عجیب‌ می‌کرد. از طرفی سوپرسل معمولا اکانت بازیکنی را از بازی حذف نمی‌کند و سعی می‌کند که با اخطار و یا انتشار آپدیت، موضوع را حل کند. اما وقتی به پرونده Hacker is Back برمی‌گردیم، متوجه می‌شویم که سوپرسل اکانت این بازیکن را برای همیشه از کلش آف کلنز پاک کرده است.

مشکلات امنیتی سوپرسل

هک کلش آف کلنز در طول سال‌‌ها

فوریه سال ۲۰۱۴ بود که صفحه فیسبوک تمامی بازی‌های سوپرسل به دست فردی ناشناس هک شد. هرچند که این موضوع چندان تاثیری بر روند بازی‌های سوپرسل نداشت، اما او به انبوهی از اطلاعات و دیتاهای محرمانه سوپرسل دسترسی پیدا کرده و این خطری بزرگ برای استودیوی سوپرسل و بازی‌هایشان محسوب می‌شد. درواقع این هکر تلاش داشت که با ارتباط گرفتن با سوپرسل، مشکلات امنیتی و رخنه‌های سیستم‌های اطلاعاتی آن‌ها گزارش دهد، اما وقتی کارکنان سوپرسل از پاسخ دادن به ایمیل‌های او امتناع کردند، خودش دست به کار شد و سوپرسل را هک کرد. اینکه چگونه او توانسته بود سوپرسل را هک کند، هرگز مشخص نشد؛ اما مدتی بعد سوپرسل با انتشار پیامی هک شدنشان را تایید کرد و دیگر هیچ‌کسی از سرنوشت این هکر اطلاعی پیدا نکرد.

مطالعه بیشتر