۱۳ سپتامبر روز جهانی برنامه نویس

بازدید: 621 بازدید

روز جهانی برنامه نویسان برای تجلیل از نقش برنامه نویسان در بهبود زندگی روزمره در نظر گرفته شده است. دنیای پیشرفته ای که در آن زندگی می کنیم محصول کار دشواری است که برنامه نویسان انجام می دهند.

روز برنامه نویس

همه برنامه‌هایی که شما از آن‌ها استفاده می‌کنید، از جمله مرورگری که در حال حاضر با آن این صفحه را می‌بینید، توسط برنامه‌نویسان ساخته شده‌اند. جهان اینترنت زیر سلطه این دسته از مهندسان قرار دارد و آن‌ها تحولات دنیای نرم‌افزارها و سخت‌افزارها را رقم می‌زنند.

مردم معمولا در این روز سعی می‌کنند اطلاعات خود را درباره برنامه‌نویسان و برنامه‌نویسی افزایش دهند. پدر و مادرها فرزندان خود را با برنامه‌نویسی آشنا می‌کنند تا واکنش آن‌ها را نسبت به این حیطه کاری ببینند. برنامه‌نویسی به عنوان یکی از مشاغل آینده‌دار و پردرآمد حال حاضر دنیا شناخته می‌شود و به همین دلیل خیلی‌ها به دنبال یادگیری این حرفه هستند.

روز برنامه نویسان را چطور جشن می گیرند؟

روش های جالبی برای جشن گرفتن روز جهانی برنامه نویسان وجود دارد. گرچه به رسمیت شناختن این روز گامی در جهت صحیح محسوب می شود، اما کارهای بسیار بیشتری برای انجام دادن وجود دارد.این روش ها نه تنها ادای احترامی به برنامه نویسان است بلکه به شما کمک می کند کدنویسی را یاد بگیرید و حتی در عرصه ی برنامه نویسی مشغول به کار شوید.

مطالعه بیشتر