تاریخ عرضه آیفون ۱۴، قیمت، مشخصات و آخرین اخبار

بازدید: 937 بازدید

اپل آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس جدید را معرفی کرد. آیفون ۱۴ پلاس یک صفحه نمایش بزرگ ۶.۷ اینچی را به کسانی که خواهان یک بوم بزرگتر هستند ارائه می دهد و آیفون ۱۴ نمایشگر ۶.۱ اینچی جمع و جورتری ارائه می دهد.

در اینجا یک مرور سریع از همه ویژگی‌های جدید آیفون ۱۴ وجود دارد که شامل بهبودهای عمده دوربین، پشتیبانی قوی‌تر از eSIM و SOS جدید اضطراری از طریق عملکرد ماهواره‌ای است.

ویژگی های جدید آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس

  • آیفون ۱۴ دارای صفحه نمایش ۶.۱ اینچی OLED است و آیفون ۱۴ پلاس این اندازه را به ۶.۷ اینچ افزایش می دهد. بله، آیفون مینی مرده به نظر می رسد.
  • قیمت آیفون ۱۴ از ۷۹۹ دلار (۱۳۹۹ دلار استرالیا) و قیمت آیفون ۱۴ پلاس ۸۹۹ دلار (۱۵۷۹ دلار استرالیا) است.
  • آیفون ۱۴ پلاس بهترین عمر باتری را در آیفون نوید می دهد
  • SOS اضطراری از طریق عملکرد ماهواره می تواند برای برقراری ارتباط زمانی که خارج از محدوده تلفن همراه هستید استفاده شود. در نوامبر راه اندازی می شود و به مدت دو سال رایگان خواهد بود.
  • پنج رنگ شامل نیمه شب، نور ستاره، آبی، بنفش و قرمز محصول وجود دارد
  • تراشه A15 Bionic از آیفون ۱۳ پرو قرض گرفته شده است و یک GPU 5 هسته ای برای عملکرد ۱۸ درصد سریعتر به شما می دهد.
  • دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی جدید دارای سنسور بزرگتر (۱.۹ میکرون و ۴۹ درصد بهبود در نور کم است.
  • دوربین جلو ۱۲ مگاپیکسلی با f/1.9 سریعتر، فوکوس خودکار برای اولین بار و نور کم بهتر است.
    • Photonic Engine: خط لوله تصویر پیشرفته برای ارائه عکس‌های بهتر در نور کم. ۲ برابر در دوربین جلو، ۲ برابر در فوق عریض و ۲.۵ در دوربین اصلی.، بنابراین جزئیات و رنگ‌های بسیار بهتری دریافت خواهید کرد.
  • پیشرفت بزرگ در ویدیو: حالت تثبیت پیشرفته، حالت اکشن جدید است و می توان آن را برای ویدیوی روان روشن کرد. بدون نیاز به گیمبال
  • خبر بد؟ آیفون ۱۴ فقط از eSIM پشتیبانی می کند، بنابراین سینی سیم کارت وجود ندارد
  • آیفون ۱۴ درست مانند اپل واچ ۸ جدید، تشخیص تصادف را ارائه می دهد.

تاریخ عرضه و قیمت آیفون ۱۴

آیفون ۱۴ تاریخ عرضه ۱۶ سپتامبر دارد و پیش‌سفارش از ۹ سپتامبر شروع می‌شود. فروش آیفون ۱۴ پلاس از ۷ اکتبر آغاز می‌شود.

قیمت آیفون ۱۴ از ۷۹۹ دلار (۱۳۹۹ دلار استرالیا) و آیفون ۱۴ پلاس ۸۹۹ دلار (۱۵۷۹ دلار استرالیا) است.

طراحی آیفون ۱۴

اپل چرخ را با طراحی آیفون ۱۴ دوباره اختراع نکرد. در واقع، اساساً شبیه آیفون ۱۳ به نظر می رسد. ماژول دوربین عقب هنوز در طرح مورب است، که چیز بدی نیست – بسیار خوب به نظر می رسد. ناچ همان ناچ باریکی است که سال گذشته معرفی شد.

یک پیشرفت در زیر کاپوت نهفته است. اپل ادعا می کند که عملکرد حرارتی آیفون ۱۴ را بهبود بخشیده است، به این معنی که می توانید برای مدت طولانی تری گوشی را فشار دهید (مانند بازی). اپل همچنین سینی سیم‌کارت فیزیکی را کنار گذاشته است، به این معنی که آیفون ۱۴ یک گوشی فقط eSIM است.

یکی دیگر از ویژگی های جدید آیفون ۱۴ Emergency SOS با ماهواره است. این شایعه اتصال ماهواره‌ای است که مدتی است درباره آن شنیده‌ایم و اساساً به شما امکان می‌دهد حتی زمانی که سیگنال تلفن استاندارد ندارید، کمک اضطراری دریافت کنید. این برای افرادی که در مناطق بیابانی یا روستایی هستند ایده آل است. با iPhone 14، دو سال SOS رایگان با ماهواره دریافت می‌کنید.

تشخیص تصادف که با اپل واچ سری ۸ معرفی شد، در آیفون ۱۴ نیز ظاهر می شود. این می تواند تشخیص دهد که چه زمانی در یک تصادف رانندگی شده اید و در صورت عدم پاسخگویی به طور خودکار با خدمات اضطراری تماس می گیرد.

آیفون ۱۴ در پنج رنگ سرگرم کننده عرضه می شود: نیمه شب، نور ستاره، آبی، بنفش و محصول (قرمز).

خبر بزرگ آیفون ۱۴ پلاس است که یک آیفون ۶.۷ اینچی غیر پرو است. مطمئن شوید که هاب آیفون ۱۴ پلاس ما را برای همه اطلاعات در مورد آن بررسی کنید.

نمایشگر آیفون ۱۴

آیفون ۱۴ مانند سال های گذشته در دو اندازه صفحه نمایش عرضه می شود، اما مدل جدید آیفون ۱۴ پلاس ۶.۷ اینچی بزرگتر است. آیفون ۱۴ دارای سایز ۶.۱ اینچ است، اما هر دو گوشی دارای صفحه نمایش Super Retina XDR OLED اپل با حداکثر روشنایی HDR 1200 نیت هستند. هر دو دارای محافظ سرامیکی در شیشه جلو برای دوام بیشتر هستند.

دوربین های آیفون ۱۴

آیفون ۱۴ چند ارتقاء دوربین بزرگ دریافت کرد. سنسور اصلی با پیکسل های بزرگتر (۱.۹ میکرون) بسیار بزرگتر است و با دیافراگم سریعتر f/1.5 و لرزشگیر تغییر سنسور، آیفون ۱۴ از ۴۹ درصد بهبود عملکرد در نور کم برخوردار است. حالت شب حتی با سرعت دوبرابر نوردهی نیز دچار مشکل می شود.

در مورد ultrawide، اپل در مورد مشخصات آن زیاد به اشتراک نمی‌گذارد، و ما را به این فکر می‌کند که ممکن است مشابه آیفون ۱۳ باشد. (در همین حین، iPhone 14 Pro یک ارتقاء بزرگ فوق عریض دریافت کرد.) با این حال، دوربین جلو ( f/1.9) به لطف TrueDepth و فوکوس خودکار به روز رسانی با سیستم فوکوس هیبریدی دریافت کرد.

همچنین در مورد تنظیمات Deep Fusion، که فناوری اپل است که چندین فریم در نوردهی های مختلف را در یک تصویر در موقعیت های متوسط ​​تا کم نور ترکیب می کند، شنیدیم. در آیفون ۱۴، Deep Fusion در مراحل اولیه با تصاویر غیرفشرده اعمال می شود.

اپل همچنین حالت اکشن را برای آیفون ۱۴ معرفی کرده است که تثبیت کننده بسیار پیشرفته تری را برای ویدیو ارائه می دهد و سازنده تلفن بیان می کند که ممکن است حتی نیازی به گیمبال نداشته باشید. این ادعای بزرگی است، اما حالت اکشن مطمئناً جالب به نظر می رسد. موقعیتی، بسیار شبیه حالت سینمایی سال گذشته، اما به همان اندازه تمیز.

مشخصات آیفون ۱۴ و باتری :

همانطور که شایعات حاکی از آن بودند، آیفون ۱۴ چیپست جدید A16 Bionic را که امسال انحصاری Pro است، دریافت نکرد. در عوض، آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس A15 Bionic رده بالاتری را دریافت می کنند که سال گذشته در آیفون ۱۳ پرو دیدیم. این بدان معناست که همان موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای CPU 6 هسته‌ای را دارد، اما آیفون ۱۴ اکنون از یک پردازنده گرافیکی ۵ هسته‌ای برای افزایش عملکرد بازی بهره می‌برد.

ما هنوز نمی دانیم که آیفون ۱۴ چقدر رم دارد، اما شاید اپل به زودی این اطلاعات را فاش کند.

در مورد عمر باتری، اپل از طول عمر “در تمام طول روز” برای آیفون ۱۴ خبر می دهد که در بهترین حالت مبهم است. خوشبختانه، آیفون ۱۳ عمر باتری بسیار خوبی داشت، بنابراین ما آنقدرها نگران نیستیم.

نکته جالب‌تر این است که اپل گفت آیفون ۱۴ پلاس بهترین عمر باتری را در بین آیفون‌های تا به امروز دارد، که ادعایی جسورانه است. باید ببینیم ما همچنین نتوانستیم در مورد وات شارژ بشنویم، که به نظرمان عجیب بود.

مطالعه بیشتر