ساخت شهری معلق در هوا

بازدید: 591 بازدید

یک معمار دوستدار محیط زیست و از کارمندان شرکت Oversky با هدف جلوگیری از تغییرات اقلیمی ایده متفاوتی برای شهرهای آینده ارائه داده است. در این ایده ساختمانها در این شهر در هوا معلق خواهند بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آندریاس تجلدفلات با هدف جلوگیری از تغییرات اقلیمی ایده ساختمان های معلق را مطرح کرده است. این ساختمان‌ها سبکتر از هوا بوده و برای قرارگیری در فضای خالی بالای شهر ها ساخته می شوند. به عقیده آندریاس این ایده می‌تواند یکی از ایده‌های اصلی شهرسازی در آینده باشد. به طوری که با ظهور فناوری های جدید بتوان از آن به راحتی و بدون دغدغه استفاده کرد.

به گفته این معمار دوستدار محیط زیست می توان برای ساخت ساختمان های شناور از مواد فیبر کربنی سفت و سخت استفاده کرد. به عنوان مثال پروژه Oversky که در آن برای شهرسازی از فضای خالی بالای شهرها به عنوان یک فرصت جدید ایده گرفته می شود. فیبر کربن یک ماده سبک و بسیار مقاوم است که قیمت نسبتاً بالایی دارد. البته امکان استفاده از سلول‌های حاوی هلیوم در فضای خالی موجود در آن نیز وجود خواهد داشت. هلیوم به دلیل سبک بودن وزنی کمتر از هوا دارد و میتواند در بناهای شناور مورد استفاده قرار گیرد.

علاوه بر آن قابل اشتعال نبوده و برای ساکنان این ساختمان‌ها نیز مشکلی ایجاد نمی شود. البته ایده مطرح شده تنها در سطح یک تئوری است و مشخص نیست چنین پیشرفتی چه زمانی عملیاتی می شود. تنها در صورت بازدهی خوب در مورد مواد مذکور می توان به ساخت یک ساختمان شناور امیدوار بود. اما کلیه بخشهای این ایده علمی بوده و ممکن است در آینده شاهد چنین ساختمان‌های شناوری روی آسمان باشیم.

مطالعه بیشتر