نحوه تغییر کشور یا منطقه در گوگل پلی

بازدید: 760 بازدید

اگر به دنبال نحوه تغییر کشور یا منطقه در گوگل پلی – Google Play برای فرار از تحریم‌ها هستید، در اینجا به صورت تصویری به شما آموزش می‌دهیم.

کشور یا منطقه جغرافیایی که در آن زندگی می‌کنید مشخص می‌کند که چه چیزی را می‌توانید در اینترنت ببینید. این شامل اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها، فیلم‌ها و یا برنامه‌های تلویزیونی می‌شود که در پلی استور گوگل قرار دارد. اما خوشبختانه راهی وجود دارد که به شما اجازه تغییر کشور یا منطقه در گوگل پلی را می‌دهد تا از شر تحریم‌هایی که ممکن است گریبان‌گیر کشور شما باشد خلاص شوید و بتوانید از تمام محتوای جهانی Google Play استفاده کنید.

اما قبل از اینکه بخواهیم به نحوه تغییر کشور یا منطقه در گوگل پلی بپردازیم، چند نکته مهم وجود دارد که باید آن‌ها را بدانید. گوگل به شما اجازه می‌دهد هر سال فقط یک بار موقعیت جغرافیایی را در فروشگاه اپلیکیشن‌های خود تنظیم کنید. بنابراین نهایت دقت را در انتخاب کشور مورد نظر انجام دهید. شما همچنین تمام وجه داخل حساب کاربری گوگل پلی خود که مربوط به منطقه قبلی است را از دست خواهید داد. علاوه بر این، سیستم پرداختی گوگل پلی از این پس متناسب با منطقه‌ای که انتخاب می‌کنید ارائه می‌شود.

تغییر کشور یا منطقه در گوگل پلی

اکنون که این نکات را می‌دانید، می‌توانید کشور اکانت گوگل پلی خودتان را تغییر دهید. برای انجام این کار در گوشی خود وارد اپلیکیشن گوگل پلی شوید، در بالای صفحه روی عکس پروفایل خود کلیک کنید. سپس از منوی باز شده وارد بخش تنظیمات (Settings) شوید.

نحوه تغییر کشور یا منطقه در گوگل پلی

گزینه General را باز کنید و سپس روی Account and device preferences کلیک کنید.

نحوه تغییر کشور یا منطقه در گوگل پلی

به پایین صفحه آمده و به دنبال بخشی به نام Country and profiles بگردید. کشور مورد نظر را انتخاب کنید و روی گزینه Switch to the [country] Play Store ضربه بزنید.

نحوه تغییر کشور یا منطقه در گوگل پلی

یک صفحه پاپ آپ روی گوشی شما مشاهده می‌شود و از شما می‌پرسد آیا برای تغییر کشور خود در گوگل پلی مطمئن هستید؟ اگر بله، روی گزینه Continue ضربه بزنید.

نحوه تغییر کشور یا منطقه در گوگل پلی

اما اگر گزینه‌ای برای تغییر کشور یا منطقه را مشاهده نمی‌کنید، دلایل مختلفی برای این اتفاق وجود دارد. اولین دلیل این است که شما احتمالاً کشور یا منطقه جغرافیایی خودتان را تغییر نداده‌اید و در همان منطقه زندگی می‌کنید. یا آنکه عضو گروه Google Play Family Library هستید، و یا آنکه اخیراً کشور خود را در پلی استور گوگل تغییر داده‌اید. شما می‌توانید به راحتی با استفاده از یک VPN، آدرس آیپی خودتان را به کشوری که دوست دارید تغییر دهید تا گوگل به شما اجازه دهد موقعیت جغرافیایی اکانت خود را هم تغییر دهید.

در صورتی که موفق به تغییر کشور خود شدید، گوگل پلی برای ایجاد تغییرات لازم به ۴۸ ساعت زمان نیاز دارد. سپس می‌توانید تمام محتوا و اپلیکیشن‌هایی که مربوط به کشور انتخاب شده شماست را در Google Play مشاهده کنید.

مطالعه بیشتر